post

Vaše stránky očima Spideru

Tvorba úsilí o optimalizaci stránek je skvělé, ale co se počítá, je to, jak vyhledávače vidí vaše úsilí.

I když i nejpečlivější optimalizace nezaručuje top pozici ve výsledcích vyhledávání, pokud se vaše stránky neřídí základní optimalizací pro vyhledávače, pak to je více než jisté, že tato stránka nebude mít velké skóre u vyhledávačů. Jeden způsob, jak zjistit předem, jaké je vaše SEO úsilí, je použít simulátor vyhledávače.

Pavouci: vysvětlení
V podstatě veškeré vyhledávání jsou pavoučí funkce na stejném principu – oni procházejí web a index stránky, které jsou uloženy v databázi a pozdější použití různých algoritmů pro určení pořadí stránek, relevance, atd shromážděných stránek. Zatímco algoritmy výpočtu pořadí a relevance se značně liší mezi vyhledávači, způsob jejich indexu stránek je víceméně jednotný, a to je velmi důležité, že víte, co pavouci zajímá a co zanedbávají.

Vyhledávače jsou roboti a nečtou vaše stránky tak, jak to dělá člověk. Místo toho mají tendenci vidět pouze konkrétní věci a jsou slepí k mnoha doplňkům (Flash, JavaScript), které jsou určeny pro lidi. Vzhledem k tomu, pavouci zjistí, zda lidé najdou vaše stránky, proto je třeba zvážit, co se líbí pavoukům a co ne.

javascript

Flash, JavaScript, Image Text nebo rámy ?!
Flash, JavaScript a text obrazu nejsou viditelné pro vyhledávače. Rámy jsou skutečná katastrofa, pokud jde o SEO žebříčky. Všechny z nich by mohlo být skvělé z hlediska designu a použitelnosti, ale pro vyhledávače jsou naprosto špatně. Neuvěřitelnou chybu člověk může udělat, když má stránky Flash intro s klíčovými slovy pohřbenými v animaci.

Informujte se u vyhledávače Spider Simulator na nástroje stránky s bleskem a obrazem (a pokud možno bez textu nebo příchozích nebo odchozích hypertextových odkazů), a uvidíte, že ve vyhledávači se tato stránka zobrazí téměř prázdná.

Vaše stránky prostřednictvím tohoto simulátoru vám ukáží více než skutečnost, že Flash a JavaScript nejsou SEO oblíbenými. V jistém smyslu, pavouci jsou jako textové prohlížeče a nevidí nic, co není kus textu. Takže obraz s textem v něm nic neznamená pro pavouka a bude to ignorovat.

Řešení (doporučeno jako SEO osvědčený postup) je zahrnout smysluplný popis obrázku v atributu ALT v tagu , ale dávejte pozor, abyste nepoužívali příliš mnoho klíčových slov v něm, protože riskujete sankce za přemíru klíčových slov. Atribut ALT je obzvláště nezbytný, pokud používáte odkazy namísto textu pro odkazy.