post

SEO-OPTIMALIZACE PRO VYHLEDÁVAČE

Internetový marketing se zabývá širokým spektrem technik, jak zviditelnit stránku na internetu. 

Stará se o optimalizaci pro vyhledávače, sponzorované odkazy (placenou internetovou reklamu), link building (budování zpětných odkazů) a link baiting (získávání zpětných odkazů netypickými způsoby).

Internet marketing je vedle kvalitním obsahu a webdesignu klíčovou součástí internetové strategie. Vaše web stránky nebo internetový obchod by bez přesně cílené reklamy zapadly mezi stránky s nulovou návštěvností. Reklama na internetu (internet marketing) má na rozdíl od ostatních forem reklamy tři velké přednosti: cílenost, rychlost a přesnou měřitelnost . Díky tomu může být internet marketing velmi efektivní.

Součástí internetového marketingu je i optimalizace pro vyhledávače (SEO). SEO je zkratka anglického Search Engine Optimization. Optimalizací pro vyhledávače se snažíme vytvořit, upravit, doplnit a následně propagovat web stránky k lepším umístěním v neplacených výsledcích hledání vyhledávačů (ve fulltextovém vyhledávání ) na klíčová slova , která jsou relevantní pro danou stránku.

Tím se zvyšuje návštěvnost stránek a zároveň konverzní poměr , tj. procento návštěvníků, kteří převedou na stránce to, co je jejím cílem (objednají produkt, vyplní dotazník, kliknou na reklamu, nebo něco jiného).

Potřeba optimalizace www stránek pro vyhledávače (SEO), vznikla enormním nárůstem webových stránek na internetu. V nejpoužívanějším vyhledávači světa (Google) je více než 21 mld zaindexovaných stránek. Uspět a dostat se na předně pozice v SERP (výsledcích vyhledávání) není snadné.

SEO (optimalizace pro vyhledávače) je soubor praktik , díky kterým se vaše webové stránky uspořádají a přizpůsobí standardem. Především se jedná o úpravu textů(copywriting), vytváření zpětných odkazů (linkbuilding), čisté kódování webových stránek, a dodržování standardů W3C. Jedná se o dlouhodobý proces, nakolik je zapotřebí stála úprava a nepřetržité sledování průběhu optimalizace.

První měřitelné výsledky se začnou ukazovat nejdříve po měsíci práce na webové stránce. S dlouhodobého hlediska SEO (optimalizace pro vyhledávače) určitě méně nákladná a mnohonásobně trvanlivější než placená reklama.

 

social-media-web

Skutečným posláním optimalizace webových stránek pro vyhledávače je přinést vždy nejnovější informace. Informace hledají návštěvníci, vyhledávače jsou jen nástrojem k vyhledání aktuálních informací z co nejbezpečnějších zdrojů.

Právě proto musíte vyhledávače přesvědčit o kvalitách a možnostech, které přináší vaše webová stránka. Cesta jak uspět vede přes kvalitní optimalizaci webových stránek (SEO) nebo přes placenou reklamu PPC.

Kvalitní optimalizace pro vyhledávače vám však nepomůže, pokud byste na web nedostali člověka, který se na něm nezorientuje a zklamaný z něj uteče. Proto se problematikou SEO nevyplatí zabývat ve smyslu „zauijíma mě optimalizace pro vyhledávače“. Spíše se vyplatí myslet na věc v duchu „optimalizace pro uživatele“.

SEO je pouze prostředek, jak zlepšit pozici vašeho webu ve vyhledávačích. A prakticky ve všem při SEO platí: co je dobré pro čtenáře, je dobré pro SEO. Pokud si na vašem webu čtenáři mají co přečíst, je to web, který obsahuje informace, jakou mohou vyhledávače analyzovat, třídit a následně poskytnout jako výsledky hledání.

Pokud váš web je postaven na designu, na „pěkných obrázcích“, či jen na technologii Flash , je sice pro návštěvníka efektní, ale vyhledávač ho nemůže „pochopit“, nemá co načíst, nemá co třídit. Nemá z takového webu žádná data, která by mohl předložit jako výsledky vyhledávání. Proto při návrhu webu myslete nejdříve na SEO, až potom na webdesign.

effective-cze

 


REALIZACE OPTIMALIZACE WEBOVÝCH STRÁNEK:

  1. Určení a vytřídění klíčových slov, na které se bude v dalším postupu stránka optimalizovat
  2. Dokonalé zpřístupnění vaší stránky pro všechny vyhledávače
  3. Vytvoření textů, které budou tvořit plnohodnotný obsah jako pro vyhledávače tak pro návštěvníků webu (Copywriting)
  4. Vytvoření dokonalé a přehledné navigace na stránkách av odkazech
  5. Vybudování zpětných odkazů a registrace do katalogů
  6. Analýza optimalizovaného webu a sledování konkurenice

NEJZÁVAŽNĚJŠÍ NEDOSTATKY WEB STRÁNEK:

  1. Webová stránka bez titulku
  2. Málo textu na webové stránce
  3. Text který vůbec nesouvisí s obsahem nebo byl kopírován s jinou již existující stránky.
  4. Žádné odkazující linky
  5. Příliš mnoho zvýrazněného textu
  6. Hodně nadpisů (H1, H2 …)

Až 39% web stránek nemá vyplněn ani titulek, je to jako bezejmenná kniha v knihovně.Kdo ji najde?


DALŠÍ FAKTORY, KTERÉ VÁM MOHOU VÁŽNĚ UŠKODIT:

  1. Web stánky nepřístupně pro návštěvníky
  2. Odkazy na vaši stránku, které přicházejí ze spamujúcich stránek
  3. Zapojení vaší stránky do různých linkových farem
  4. Web stránky, které se velmi dlouho načítají (maximální doba odezvy do 20 sekund)

CO OVLIVŇUJE UMÍSTĚNÍ STRÁNEK VE VÝSLEDCÍCH VYHLEDÁVÁNÍ?

  1. Vzájemná poloha umístěných slov (u hledání několika frází)
  2. Umístění a četnost nalezeno slov (dle polohy v dokumentech)
  3. Umístění hledaného slova, slov v titulku stránky, metaznačky Description av nadpisech.
  4. Podle váhy stránky v očích vyhledávače (rank)

Další vychytávky