post

Jak si vybrat SEO firmu

SEO je široký pojem. Nabídky se mohou značně lišit. Závisí to od požadavků klienta a konkurence. V případě že stačí jednoduchá SEO optimalizace, pokud se udělají základní změny na stránce, HTML kódu, aby se tam nevyskytovaly chyby a stránka byla snadno čitelná pro robotů vyhledávačů, které web stránky indexovány.

Na opačné straně se nachází komplexní SEO, které se používá při vysoce konkurenčních slovech. Toto obsahuje kromě zmíněného OnPage SEO i offpage SEO. Zde patří například registrace do katalogů, výměna odkazů, kupování odkazů, Linkbaiting a jiné.

Velmi důležité je správně vybrat firmu nebo konzultanta pro český web, resp. stránky s lokálním obsahem. V tom případě můžete zvážit české SEO konzultanty. Začít můžete v Google např. s frází jako „optimalizace pro vyhledávače“, či „optimalizace stránek“. Nakonec, samotní konzultanti by měli mít přece své stránky dobře optimalizované.

ODLIŠTE SKUTEČNOU OPTIMALIZACI
Postupně si projděte prvních dvacet – třicet výsledků, které se vám zobrazily na daná klíčová slova. Na jednotlivých stránkách sledujte popis poskytované služby. Ne všechny SEO firmy totiž poskytují opravdové služby optimalizace.

Obzvláště si dávejte pozor na firmy propagující registraci stránek do desítek či stovek světových a domácích vyhledávačů. Registrace stránek do vyhledávačů je ve skutečnosti velmi neúčinná a nemůžeme ji v žádném případě považovat za optimalizaci pro vyhledávače. Moderní vyhledávače (Google, Yahoo apod.) Sami procházejí internet a objevují nové stránky.

Samozřejmě, je třeba dodat, že pokud vám někdo v rámci optimalizačního balíčku nabídne i registraci do českých katalogů (Seznam, Centrum, Atlas …), jde o prospěšný doplněk nad rámec běžné optimalizace stránek. Během průzkumu se také informujte na dodržování doporučení vyhledávače Google při tvorbě webových stránek.

Dávejte si pozor na firmy, které se budou vyhýbat poskytnutí údajů o používaných SEO technikách. Právě firmy, které jsou tajnůstkářský, vám mohou spíše uškodit než pomoci. Je pravděpodobné, že jejich metody spadají do oblasti zakázané optimalizace postihován vyhledávači. Může se vám pak snadno stát, že váš web jednoduše z vyhledávačů vypadne. A věřte, že dostat ho zpět bude velmi, velmi obtížné.

 
reference-tracking590x400

ŽÁDEJTE REFERENCE
Reference jsou důležité nejen ve světě optimalizace. Ale právě při optimalizaci vám mohou o dané SEO firmě hodně říci. Projděte si stránky firem nabízejících SEO služby a hledejte jejich reference. Pokud je na stránkách nemají, žádejte je zaslat e-mailem.

Na co se konkrétně zaměřit? Pokud požadujete optimalizaci pro slovenský trh, žádejte u daného konzultanta ukázky optimalizovaných Slovenské webů. Kromě adresy webstránek, žádejte i klíčová slova, na která byla dána stránka optimalizována. Tak si budete moci sami překontrolovat výsledky optimalizace přímo ve vyhledávači Google.

Pokud naopak vyžadujete provést optimalizaci pro vyhledávače pro stránky v anglickém jazyce určené pro zahraniční návštěvníky, žádejte příklady na mezinárodní úrovni. Ať vás neuspokojí, že reference konzultanta mluví o prvních pozicích Českých stránek.

V mezinárodním kontextu, kde je konkurence nepoměrně tvrdší, vám bude česká optimalizace zbytečná. Opět žádejte konkrétní klíčová slova pro konkrétní webové stránky. Většina slušných (a etických) SEO konzultantů takové reference automaticky nabízí na svém webu.

Reference v případě, že optimalizaci nebudeme provádět vlastními silami, jsou jistě důležité, ale že firma optimalizovala stránky pro jednu z top deset největších českých firem ještě nutně neznamená, že používá pouze etické SEO. Na místě je spíše otázka jestli firma byla někdy za optimalizaci penalizována a také jakých výsledků dosáhla. Klienti ale dost často nesouhlasí ze zveřejněním

POŽADUJTE ZÁRUKY
Jelikož optimalizace je služba, jako každá jiná, měli byste na začátku se SEO konzultantem uzavřít smlouvu. Ve smlouvě by měly být specifikovány očekávané výsledky ohledně umístění po provedení optimalizace, stejně i klíčová slova, na které se bude optimalizovat. Odhad toho, jaké pozice se dají dosáhnout, jakož i návrh klíčových slov, by vám měl poskytnout objednaný SEO konzultant.

Etičtí SEO konzultanti vám budou ochotni poskytnout i jistou formu záruky, pokud se například váš web nepodaří dostat do výsledků vyhledávání. Některé firmy garantují vrácení peněz v plné výši, jiné vám vrátí část podle dosažené pozice. Pro vás jako zákazníka je v každém případě důležité mít pojistku v takové nebo podobné formě. Samozřejmě, někdy je v oblasti optimalizace pro vyhledávače těžko přesně stanovit výsledné místo, ale konzultant vám umí vždy dopředu poskytnout alespoň hrubý odhad.